tirsdag den 11. september 2012

Stammedans, Ris og et kommende Specialeforsvar

Så er det på den igen; med blogs, med at pakke, med at føle at jeg har så mange fantastiske mennesker i mit som jeg ikke kan yde retfærdighed da jeg dårligt har tid til at sige farvel. Så jeg befinder mig lidt i en bitter-sød tilstand; der sker ufatteligt meget her på DUF-kurset så jeg er træt om aftenen, men prøver at få læst lidt som forberedelse til at jeg om under en uge (gulp!) skal op at forsvare specialet og forventer at kunne kalde mig Cand. Scient. Ant. eller hvad det nu bliver. Så for ikke at trætte jer med lange beskrivelser af, at jeg har travlt og alle de sære ting jeg skal nå kan jeg opsummere det til; Ane har travlt, har hovedet lidt under armen, men glæder sig over udfordringerne og livet.

Til gengæld synes jeg i skal indvies i hvad der kan ske, når man samler forskellige nationaliteter (danskere, ugandere, philipinere, en jordaner og en palæstinenser) under samme tag og sender dem på et helt fantastisk kursus i projektadministration. Der sker blandt andet det at en meget flink ugander som i går proklamerede med et blik på min bagdel at jeg ville være populær i Afrika og at hvis jeg blev hans kone ville jeg nok få 7 børn - jeg replicerede at eftersom jeg på ingen måde skal have 7 børn ville jeg nok ikke blive hans kone! Endvidere er der ris til både frokost og aftensmad - men også alt muligt andet - faktisk en helt fantastisk forplejning.
Derudover har den stået på et uendeligt antal af såkaldte Energizers; fysiske brain breaks med dansk og mærkelige lege - blandt andet er den danske "banke, banke bøf" blevet brugt, men eftersom det er lidt svært at sige for mange er det blevet til "punchy, punchy puff". Jeg har i hvert fald aldrig været på et kursus som har indeholdt så meget dans og bevægelse og klappen og en helt utrolig energi. Det er berigende men også lidt hårdt at være sammen men 17 mennesker hele tiden.
Der er sket så meget så jeg dårligt kan nå at berette om det hele, men vedlægger lige lidt billeder og skal selvfølgelig nok prøve at opdatere bloggen regelmæssigt så I kan følge med i mit eventyr i Israel/Palæstina og skal også nok forklare mere om, hvad det egentligt er jeg skal ved en senere lejlighed. 


Ved "around the world" night havde Rikke og jeg planlagt og indkøbt til lagkage-produktions konkurrence hvilket blev et stort hit - og de smagte faktisk godt 
 

Senere på aftenen var der Ugandiske stammedanse på programmet - en fantastisk energi og nogle moves jeg på ingen måde kan efterligne.

OG så er der sket noget helt VILDT! fordi det er så trygt et sted hvor folk griner MED en og ikke AF en, kastede jge mig igår ud i at deltage i en fodboldkamp. Jeg har ikke spillet fodbold siden tvangs-spil i gymnasiet hvor jeg blev drillet med mit ringe bold-tække. Men her var det sjovt på trods af at jeg i dag har ondt i hele kroppen og adskillige blå mærker. but I DID IT!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar