onsdag den 9. januar 2013

Søs, Wannabe-sne, Gullash og Hjemmebagte Boller

 
Lige en lille Intro af mit hjem. Rikke har på sit medie kursusfundet ud af at mit kamera kan alt muligt sejt - en af tingene er at lave ting til tegninger/malerier/tegneserieagtige osv. Vi bor nede i den sidste del af blokken til højre på første sal.


J'Lem er sørme altså et mærkeligt sted; det sner, regner, hagler og blæser ikke bare en halv men 117 pelikaner - man skulle tro det var løgn. Byen er nærmest i undtagelsestilstand; busser der ikke kører, træer der vælter, folk der bliver væk/går tidligt hjem fra arbejde, og planer der må aflyses. Det sidste er pænt irriterende når min lillesøster Naya nu ellers er ankommet. På bedste kontrol-freak vis havde jeg lavet en kalender/plan for de dage hun var her - og det var timet og tilrettelagt på bedste Egon Olsen vis, men SÅ kom regnen!!! Jeg kan ikke holde fri hver dag så  det er noget så ubelejligt når skemaet ikke kan følges, men det er vel som altid noget af det jeg lærer på mine rejser; tingene går ikke altid hverken som jeg tror eller synes de skal være - og det er også fint nok en gang imellem, men lige denne gang er det lidt træls. Det er i hvert fald enormt koldt. MEN når det er koldt må man bage boller (tjek) spise Ben&Jerries (tjek), lave Gullash af superdyrt oksekød (avs, men tjek), se film og blive nusset i håret af søs (tjek), bage boller (tjek) og andre hyggelige ting, der ofte indeholder indtag af uheldige mængder kalorier, men skidt nu pyt med det! 
Nice morgenmad; youghurt, havregryn, mandler, appelsin, mynte og granatæble - mums blev der sagt - kommer mega meget til at savne markedet, frisk og billig frugt og grønt - det kunne næsten, men også kun næsten få mig til at immigrere hertil.
Det nyeste nye; sne - aldrig set før - det skulle man i hvert fald tro sådan som folk tager på vej.


Gullash.... fantastisk vinterret der smagte næsten ligesom vor far lavede den...



 
Søs skærer kartofler ud (for det kan jeg ikke tåle, hehe) og Gullashen bobler i gryden - der var mad nok til en halv hær! Dog ikke den israelske - den er lige stor nok forstås
NU er den dumme blog igen gået i koma og ikke-så-IT-kyndige mig ved ikke lige hvordan jeg skal få det til at spille så det bliver desværre lidt rodet. Blandt andet fordi de nedenstående 2 billeder er sjove eksempler på hvad mit kamera kan...... tegneserie effekt og freak-mix!







This is freaky!!!! Det Rine/Rakne/ et virkeligt dårligt billede bestående af en syg blend af træt Ane + træt Rikke, men i skal jo ikke snydes - Vi grinede så tårerne trillede i 10 minutter efter at have taget det - det er endnu en syg funktion på kameraet.
Beklager det hele blev lidt rodet - er ikke altid lige gode venner med dette blogformat - Håber I kan holde varmen derhjemme og ikke svaner mig alt for meget ;-)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar