torsdag den 4. oktober 2012

Livskvalitet kan være...

At overkomme og imødekomme udfordringer..
At solen skinner...
At møde nye mennesker...
At verden er stor...
At vide at jeg kan...
At tro på forandring

Over 200 forskellige organisationer arbejder for fred i Israel-Palæstina og jeg arbejder i en af dem - det er da faktisk lidt sejt.


Der er simpelthen sket så meget at jeg ikke rigtigt har kunnet samle mig om at skrive til jer, men efter at have løbet en tur (gisp det var varmt), været i bad (i varmt vand jubii) og spist dejlig reste-aftensmad sidder jeg nu i stuen med Rikke og hører musik og vil her prøve at lave en lille re-cap til jer på hvor jeg er.
 
Jeg er blandt andet i et land hvor man da sådan lige stødte på et fantastisk smukt tempel (Bahai Gardens) i da vi i sidste uge var i Haifa - desværre kunne vi ikke komme ind, selvom vi, som I kan se på billedet kraftigt overvejede at forcere porten dagen efter - bamsen er i øvrigt Mr. Highfive - en runde voluntørbamse med ortodokse jødekrøller - ved lejlighed må vi have syet noget mere tøj til ham.
Torsdag startede vi på arbejde; vi har fået eget kontor og arbejdsmobiler - puha det føles voksent. Den sidste uge er så gået med at finde ud at hvad det egentlig er vi skal (lave et ledertræningsprogram til frivillige ledere - et curriculum kaldes det her) og hvordan. Desværre skal vi ikke ud at lave feltarbejde som vi havde regnet med, til gengæld skal der læses enorme mængder af litteratur. For en som mig der godt kan lide at gøre tingene selv og have fingrene nede i virkeligheden er det lidt ærgerligt, men klog skal jeg nok blive! Udgangspunktet er at vi skal skrive 200 sider - inden april næste år og vi er lidt usikre på hvorvidt det er realistisk, men nu må vi se. Vi tager tingene step by step og finder lige så stille ud af hvordan vi gør. 



Weekenden tilbragte vi på hostellet blandt andet med Shabbat dinner fredag aften med fantastisk meget og lækker mad. Hostellet ligger lige ved siden af markedet - shuggen som jeg nok skal sende billeder fra en gang men de gange vi har været der har der været så klampet at man bare gerne vil handle og så ud igen. Søndag var vi i den gamle bydel hvor der er kæmpe bazarområde og fik købt de obligatoriske tørklæder og lidt til - som i kan se forsvinder Rikke næsten i alle farverne.

Mandag flyttede vi så endelig i ind i vores lejlighed. Har fået et rigtigt dejligt værelse og her er et billede af hvordan det så ud FØR jeg har fået rodet det til.


 Til slut et billede af vores lejlighed og mine room mates: Rikke, Kristina og Annette - udlejeren har enormt meget ragelse stående og hun vil komme ind i mellem og flytte noget af det - og så har vi planer om at rydde grundigt op i køkkenet så vi kan være her ordentligt. Det er skønt endelig at være flyttet ind og nu kan vi begynde at få en rytme på dagligdagen men puha synes det er hårdt med 8-16 arb når man gerne vil så meget andet også. Men hvor er jeg glad for at være afsted :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar