torsdag den 7. februar 2013

Udfordringer...

... er der nok af - det er bare om at tage fat
...kunne jeg nogle gange godt ønske mig lidt færre af
...vil jeg nok i mindre grad opsøge selv fremover
  ...gør mig stærkere
(
NB dette er skrevet igår d. 6.2 om eftermiddagen og hvis det ser mærkeligt ud så er det fordi computeren insisterer på at gøre tingene på hebræisk lige nu og DET er mærkeligt)

Jeg vil starte lidt bagfra så håber jeg i følger med. Jeg har jo lige så stille eller faktisk ofte med enorm fart og kraft fået placeret/befundet mig steder hvor jeg aldrig havde været før, såvel fysisk som mentalt og det har også den sidste uges tid bragt med sig. Et af de steder der er utroligt anderledes end alle andre steder jeg før har været er King of Kings Jerusalem (http://www.kkcj.org/ ) - en kristen/messiansk menighed som har gudstjeneste hver søndag. Jeg har været der nogle gange sammen med pigerne fra lejligheden og har praktiseret "pick and choose" - altså taget hvad jeg kunne bruge fra den meget lange prædiken og ladet resten være, nogle gange med en let hovedrysten eller et smil. Det var desværre ikke muligt for mig at gøre denne gang og jeg må erkende at det kan være svært at forholde mig til et så radikalt anderledes verdenssyn end det jeg kommer fra og gennem opvæksten har internaliseret. Jeg skal ikke her komme med en længere smøre om forskellige holdninger men kan blot afsløre at emnet han berørte og som fik mig helt op af stolen var homoseksualitet - men man kan jo tage et lille kig på Pastor Waynes prædiken fra i søndags "Wholy holy" - jeg skal, modsat ham ikke prædike - i hvert fald ikke her - men grunden til at jeg inkluderer oplevelsen her er for at vise bredden af mit liv hernede. Jeg har tidligere holdt meget af at komme i King of Kings - synes deres worship er helt vildt fed  tit - der kan folkekirken ikke helt hamle op når det kommer til at føle sig fyldt af sang fra alle sider - noget jeg altid har elsket - hvad enten det drejede sig om da jeg sang i  kirkekoret i sidste årtusinde eller skrålede Kringsatt av fiender til en freds demo, eller gav den gas til Michael Jackson og sprang en højtaler på mit teenageværelse. Men må nok erkende at jeg bliver nødt til at spare mig selv lidt så jeg ikke  kommer hjem med max. forhøjet blodtryk - for det kan være hårdt at være så langt hjemmefra og i så fremmed en setting så måske jeg skal holde hviledag søndag forstået som at jeg fortrinsvis skal gøre ting hvor jeg ved at jeg vil have det godt. Nu må vi, man skal aldrig sige aldrig, men pastor Wayne og jeg bliver nok aldrig perlevenner. Og det er også okay - efter at have råbt og skreget en stund må jeg nu prøve at skue bagud i bagklogskabens klare lys, tage antrohatten på og undre mig! Og apropos undren så har jeg tænkt at jeg aldrig må stoppe med at undre mig - et lille barns nysgerrighed når det peger og siger "a deet" (hvad er det?) skal vi værtsætte - for kun ved at spørge ind til tingene kan vi bevare en hvis grad af åbenhed overfor verdens diversitet - og jeg prøver!

For nu at gå et skridt længere tilbage så stod fredag/lørdag jo på workshop med arbejdet hvor vi skulle have feedback fra curriculum komiteen - og DET fik - det var simpelthen så fedt - de havde gode indspark - som jo godt nok har genereret en del ekstra arbejde, men sådan er en arbejdsproces som denne jo nok bare og i sidste ende øger det jo kvaliteten af vores arbejde (og giver det et skær af noget der minder om kontekstutalisering).

Endnu længere tilbage kan jeg berette at råkostkuren gik ok - kunne dog ikke overholde den da der var hygge hos en kollega i onsdags - man tvinges lidt til at være kreativ med grøntsagerne når det er morgen, middag og aften i 3 dage og vil helt sikkert prøve at inkorporere mere af den slags mad i min kost - men puha det bliver dyrt i dk. Er dog ikke helt sikkert på jeg får nok protein hernede da jeg spiser meget lidt kød (det er ret dyrt) og linser/bønner har jeg aldrig rigtigt været god til - men opskrifter med linser modtages gerne hvis nogen har nogle favoritter - for bliver nok nødt til at prøve. Nå, nu blev det igen til en madblog! dog uden billeder denne gang - glemmer lidt at få taget billeder for tiden - skal nok gøre næste indlæg lidt mere farverigt - men til dem der kender mig kan jeg sige; læs ovenstående og forestil jer mig reagere cirka 110 % - så bliver det farverigt :-)

Jeg prøver at overbevise mig selv om at 2 timer længere på arbejde ikke er ret længe men må nok  med skam bekende at i dag er motivationen sådan lidt off og jeg trænger til at se Borgen og drikke the under dynen. Alternativet er at løbe en tur og ved godt hvad der trækker mest her i regnvejret det stadig kærtegner Jerusalem - vandet er godt for landet, så jeg siger det ikke (så) højt men jeg vil ha soooool.

Apropos; hyg jer i kulden ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar